perjantai 30. maaliskuuta 2012

Pizzaperjantai

Ei mun kyllä ollu tarkotus kirjottaa kahta postausta tänään, mutta menköön nyt sitten :D Koska mähän siis innostuin taas tekemään pizzaa (joskus teen sitä jopa 4 kertaa viikossa, koska mä vaan rakastan pizzoja).

Päätin siis taas jakaa ohjeeni teijän kanssa, koska tää pohja ei epäonnistu koskaan !

Pizzapohja

1½ dl  vettä
1/4  pala hiivaa tai 1½ tl  kuivahiivaa
1/4 tl  suolaa
n.3dl  vehnäjauhoja (ite oon kyllä aina laittanu enemmän)
2rkl  öljyä


 - murenna hiiva kädenlämpöiseen veteen ja sekoita
- lisää muut aineet ja alusta käsin (ja vaikka tää mulle onkin ihan itsestäänselvyys ja varmaan monelle muullekkin, niin jos taikina on "räkää" niin laittakaa niitä jauhoja lisää... jos taas jauhot ei tunnu sekottuvan eli niitä on liikaa ni laittakaa vähän lisää öljyä niin tasaantuu siitä pikkuhiljaa)
- sit vaan levittele pellille (voi kauliakkin jos siltä tuntuu)
- anna kohota hetki leivinliinan alla lämpimässä paikassa (itse hyppään aina kärsimättömänä tämän vaiheen yli ja ihan hyvin on kohonnut sitten uunissa) 
- lisää täytteet
- paista pizzaa n.15min 250 asteisessa uunissa, keskitasossa


ja sitten vaan... tadaaaa, maailman paras pizza on valmis ;)



Ja tässä vielä tällänen loppukevennys :DDD



Mutta mutta.. Mä meen nautiskelemaan luomuksestani, joten HYVÄÄ VIIKONLOPPUA vaan kaikilleeeee ! ^^ Muistakaa syödä hyvin ja nautiskella keväästä ! (jos se takatalvi nyt vaikka jättäiskin tulematta) :D

xoxo -Roxanne <3

2 kommenttia:

  1. Hahahaha apua! Olin koko biisin jo unohtanu :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahah :D eihän nyt näin hienoa biisiä saa unohtaa ;)

      Poista